Activitatea, desfășurată în baza Protocolului de colaborare între ISU Botoșani și Arhiepiscopia Iașilor, a urmărit verificarea modului de gestionare a unor situații de urgență provocate de cutremur, în incinta instituțiilor de învățământ.
Totodată, s-a avut în vedere și instruirea elevilor și a cadrelor didactice cu privire la pașii ce trebuie urmați în cazul producerii unor astfel de evenimente, pentru a fi în siguranță.
La auzul semnalului acustic, elevii au reacționat imediat și s-au protejat de cutremur, sub bănci. Aceștia au așteptat un minunt, iar apoi, însoțiți de profesori, au ieșit din sălile de clasă în siguranță și s-au adunat pe terenul de sport.
Pentru ca exercițiul să fie cât mai aproape de realitate, a fost simulată și salvarea a două persoane dintr-o sală de clasă.
Paramedicii SMURD au preluat victimele de la echipajele de căutare - salvare, le-au evaluat și le-au acordat măsuri de prim ajutor.
După exercițiu, au fost distribuite materiale de informare preventivă, din cadrul campaniei naționale „Nu tremur la cutremur”.
Sfaturi pentru elevi, în caz de cutremur:
Dacă vă aflați la școală:
✓ adapostiți-vă sub pupitre și stați departe de ferestre, de pereții exteriori sau de obiectele care v-ar putea răni;
✓ protejaţi-vă capul şi faţa;
✓ nu ieșiți din clasă în timpul cutremurului;
✓ cadrul didactic va deschide ușa clasei și se va proteja lângă un perete de rezistență
✓ veți putea ieși după terminarea seismului și verificarea căilor de evacuare. Dacă sunteți în exteriorul clădirii:
✓ adăpostiţi-vă într-un loc sigur, departe de ferestre, clădiri, poduri, cabluri electrice, copaci sau alte obiecte care vă pot răni;
✓ staţi la cel puţin 10 m de cablurile electrice rupte sau căzute.
Dacă sunteți într-un mijloc de transport:
✓ opriți autoturismul și rămâneţi în interior. După încetarea cutremurului, nu ieşiţi din vehicul dacă vedeți în jur cabluri electrice căzute;
✓ opriţi-vă într-un loc sigur, fără a bloca drumul, departe de poduri, viaducte şi imobile.
Informații suplimentare:https://nutremurlacutremur.ro/comportament.htm