Adresa redacţiei: Str. Bulevardul Victoriei nr. 3-5, Email: redactie@realitateadorohoiana.ro, Telefon: 0331.402.010
ANUNŢUL NASA: Apă sărată în stare lichidă pe suprafaţa planetei Marte
Data 28.09.2015 - 20:27:37
NASA a făcut publică descoperirea majoră anunţată încă de săptămâna trecută. Cercetătorii americani anunţă că au descoperit pe Marte apă în stare lichidă şi în stare solidă. Apa lichidă este sărată şi apare şi dispare odată cu anotimpurile marţiene.

Studiul a fost făcut de cercetători de la NASA, Johh Hopkins, Universitatea din Arizona și laboratorul de planetologie din Nantes, oamenii de ştiinţă fiind de părere că prezența apei în stare lichidă pe Marte are implicații astrobiologice, geologice și hidrologice și poate influența major explorările umane ulterioare.

Pe de altă parte, unii cercetători cred că acesta este doar un prim pas către descoperirea unor forme de viaţă pe Marte.

Dungile de culoare închisă care apar pe suprafaţa planetei Marte ar putea fi cursuri de apă sărată, soluţie apoasă saturată în sare, arată noi date care susţin teze existenţei de apă în stare lichidă pe planeta roşie, condiţie prealabilă vieţii, relatează AFP şi EFE, citate de Agerpres.

Analiza imaginilor captate de sonda Mars Reconnaissance Orbiter, lansată în 2005 este prezentată într-un studiu publicat luni în revista Nature Geoscience şi realizat de Lujendra Ojha, Mary Beth Wilhelm, de la Centrul de cercetări al NASA din Moffett Field (California, SUA), şi Alfred McEwen, cercetător la Universitatea din Arizona.

Autorii studiului declară că au găsit în acele urme semne ale prezenţei unor săruri minerale "hidratate", care necesită apă pentru a se forma. "Aceste rezultate susţin ferm ipoteza că aceste linii conţin apă în stare lichidă în timpul sezoanelor calde de pe Marte şi aceasta în zilele noastre", afirmă studiul.

Astrofizicienii au emis de multă vreme ipoteza că aceste urme care apar sezonier pot fi formate de curgeri de apă sărată pe planeta roşie. Liniile, care pot avea câteva sute de metri lungime şi cinci metri lăţime, apar pe pante de pe Marte în timpul sezoanelor calde, se lungesc şi apoi dispar când temperaturile scad.

Însă imaginile furnizate de Mars Reconnaissance Orbiter nu sunt suficient de precise pentru a furniza detalii, pixelii din acestea fiind mai mari decât lăţimea urmelor.

Oamenii de ştiinţă anunţaseră în luna aprilie, tot în Nature Geoscience, că pe suprafaţa planetei Marte se găseau şi percloraţi de calciu. Percloratul, tip de sare identic cu cel menţionat astăzi, este foarte absorbant şi coboară punctul de îngheţare a apei, astfel încât aceasta rămâne lichidă la temperaturi mai reci.

Noul studiu aduce noi dovezi ale existenţei acestor fluxuri de apă sărată.

Agenţia aerospaţială americană, NASA, a confirmat luni, într-o conferinţă de presă, că a găsit "cele mai solide dovezi" de până acum privind existenţa apei în stare lichidă pe planeta Marte.

Comentarii

Articole din aceeași categorie
Județul Botoșani și-a îndeplinit ținta: peste 25.000 de voluntari în campania “Let’s Do It, Romania!”
DOROHOI - Activități dedicate Centenarului Marii Uniri
FOTOGALERIE - Ziua Pompierilor sărbătorită la Săveni, cu avansări în grad şi defilare
SINCERE CONDOLEANŢE!
170 de ani de la sacrificiul eroilor pompieri din Dealu Spirii
Peste 10000 de participanţi la Săptămâna Culturii la Vorona - FOTO
Amendă de 500 de lei la priveghi
ANUNŢ DE MULŢUMIRE
Sondaj
Vă veți vaccina anti COVID-19, în cadrul campaniei inițiată de Guvernul României?
Vremea în DOROHOI
Predominant Noros
13.35 °C
Minim: 7.91 °C
Maxim: 16.07 °C
Cele mai citite
DOROHOI - Primarul Alexandrescu a semnat contractul de execuție pentru extinderea și modernizarea Grădiniței nr. 10. Valoarea investiției se ridică la aproape două milioane și jumătate de lei
5816
Fundația Star of Hope angajează!
2910
Incendiu la Pădureni. Pompierii dorohoieni au intervenit aproape două ore
2421
DOROHOI – Copiii dorohoieni sărbătoriți în acest an timp de cinci zile. Vezi programul manifestărilor
1462
DOROHOI – O nouă zi, o nouă investiție. Grădiniță, în valoare de aproape trei milioane de lei, construită de la zero în cartierul Plevna. Primarul Alexandrescu a semnat astăzi contractul de execuție
1328
UPDATE VIDEO - Incendiu devastator la Concești. Pompierii dorohoieni și cei din Darabani acționează și acum pentru stingerea ultimelor focare
893
ALERTĂ! COD GALBEN de instabilitate atmosferică pentru 35 de localități din județ
819
Târgul ofertelor educaţionale din zona Dorohoi a debutat la Colegiul Național “Grigore Ghica” - FOTOGALERIE
697
Salon de înfrumusețare din Dorohoi caută colaboratori!
668
Copil de șase ani accidentat pe trecerea de pietoni. Șoferul a fugit de la locul accidentului. Avea permisul reținut
583
Arhiva Video
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Grupul umoristic „Lunaticii”, remember la zece ani de la ultimul spectacol - VIDEO&FOTO
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Ovidiu Lipan „Ţăndărică”, recital incendiar la Dorohoi, în 2013
COMUNICAT & VIDEO - „Oamenii ALDE Botoşani sunt cei care fac diferenţa”
Vezi toată arhiva video
Anunţuri
Primăria Dorohoi: Anunţ de participare la licitaţie pentru ÎNCHIRIERI terenuri (domeniul PRIVAT)
Luna ofertelor uimitoare, doar la Dulcinella. Nu ratați! Cinci oferte uimitoare până la sfârșitul lunii mai, la „Dulcinella”
Salon de înfrumusețare din Dorohoi caută colaboratori!
DAS Dorohoi - ANUNȚ privind acordarea tichetelor sociale pentru grădiniță aferente lunii APRILIE 2022
Fundația Star of Hope angajează!

Sunt de acord