Adresa redacţiei: Str. Bulevardul Victoriei nr. 3-5, Email: redactie@realitateadorohoiana.ro, Telefon: 0331.402.010
Spitalul Municipal Dorohoi angajează medic primar, specialitatea medicină de laborator
Realitatea DorohoianăData 21.11.2024 - 19:29:01
Anunturi
Spitalul Municipal Dorohoi, cu sediul in municipiul Dorohoi, Bulevardul Victoriei nr.75, judetul Botoșani, organizează concurs pentru ocuparea urmatorului post vacant contractual, pe durata nedeterminata, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 166/2023, după cum urmează:
DISTRIBUIE           

Denumirea postului: Medic primar specialitatea medicina de laborator

Numarul posturilor: 1 post vacant

Nivelul postului: functie de executie

Compartiment/structura: Laborator analize medicale

Durata timpului de lucru: 7 ore/zi, 35 ore/saptamana

Perioada: nedeterminata

Conditii generale prevazute de art. 3 din Ordinul MS nr. 166/2023

(1.) Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

 

(2) În vederea înscrierii pentru concurs, candidatul va depune la unitatea care a publicat postul un dosar cuprinzând următoarele documente:

a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice (H.G. nr. 1.336/2022);

b) copia de pe diploma de licenţă/ certificat de confirmare ca medic primar

c) copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs,

d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România

e) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului - certificat medical A5;

i) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

j) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

k) curriculum vitae, model comun european.

l) Taxa de participare 200 lei.

(3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. d) şi f) sunt valabile 3 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.

(4) În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului.

(5) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

(6) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (2) lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.

(7) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (2) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

(8) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

Concursul consta in urmatoarele etape:

  1. selectia dosarelor de inscriere si stabilirea punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare ( proba D), prevazut in anexa nr. 3 la Ordin

  2. proba scrisa

  3. proba practica/clinica

Se pot prezenta la urmatoarea etapa numai candidatii declarati admisi la etapa precedenta.

 

TEMATICA pentru examenul de medic primar specialitatea MEDICINĂ DE LABORATOR
 

  1. PROBA PRACTICĂ DE MICROBIOLOGIE (bacteriologie, virusologie şi parazitologie)

  2. PROBA PRACTICĂ DE HEMATOLOGIE

  3. PROBA PRACTICĂ DE BIOCHIMIE


 

  1. PROBA PRACTICĂ DE MICROBIOLOGIE (bacteriologie,virusologie şi parazitologie)

Diagnosticul de laborator al infecţiilor produse de:

1. Genul Staphyloccocus

2. Genul Streptoccocus (inclusiv Str. pneumoniae)

3. Genul Neisseria

4. Bacterii enterice gram negative (familiile: Enterobacteriaceae, inclusiv genul Yersinia, Pseudomonaceae, Vibrionaceae)

5. Parvobacterii (genurile> Pasteurella, Brucella, Haemophylus, Bordetella)

6. Genurile: Corynebacterium şi Listeria

7. Fam. Mycobacteriaceae (M. tuberculosis)

8. Bacillus anthracis

9. Bacterii anaerobe (Cl. Tetani, Cl. Botilinum, Clostridiile gangrenei gazoase, bacteriile anaerobe nesporulate)

10. Genurile: Treponema, leptospira, borrelia

11. Genurile: Rickettsia, Chlamidia, Mycoplasma

12. Diagnosticul de laborator al gripei

13. Diagnosticul de laborator al poliomielitei

14. Diagnosticul de laborator al hepatitelor virale

15. Diagnosticul de laborator al turbării

16. Diagnosticul de laborator al SIDA

17. Diagnosticul de laborator al candidozei

18. Diagnosticul de laborator al malariei

19. Diagnosticul de laborator al toxoplasmozei dobândite şi congenitale 20. Diagnosticul de laborator al parazitozelor comune: giardioza, trichomoniaza, ascaridoza, teniaze, trichocefaloza

21. Metodologia controlului microbiologic în vederea prevenirii infecţiilor intraspitaliceşti

22. Controlul microbiologic al alimentelor şi apei potabile.

23. Controlul stării de purtător sănătos de germeni patogeni

24. Examenul complex cito/microbiologic al exudatelor inflamatorii faringo-amigdaliene, pleurale, articulare, al LCR, al sputei şi al urinei

II. PROBA PRACTICĂ DE HEMATOLOGIE

1. Hemograma completă, normală şi în unele stări patologice constante eritocitare; VSH.

2. Coloraţii pentru reticulocite şi corpi Heinz. Teste citochimice; hemosiderina; peroxidaze, FAL, PAS, Sudan, esteraze.

3. Citomorfologia măduvei osoase normale (mielograma).

4. Teste generale de explorare a anemiei hemolitice; autohemoliza, rezistenţa osmotică, determinarea Hb. Alicalino – rezistente, electroforeza de Hb, testul de siclizare.

5. Teste de explorare a HPN (test Mam, sucroza, hemosiderina urinară).

6. Teste de diagnostic în anemia enzimopatică (determinarea de G6PD).

7. Diagnosticul de laborator al anemiei hipocrome.

8. Diagnosticul de laborator al anemiei megaloblastice. - 2 –

9. Diagnosticul de laborator al anemiilor hemolitice.

10. Diagnosticul de laborator al mieloproliferărilor cronice (leucemia granulocitară cronică, mielofibroza cu metaplazie mieloidă) policitemia Vera, trombocitemia hemoragică ).

11. Diagnosticul de laborator al limfoproliferărilor cronice (leucemia granulocitară cronică şi leucemia cu celule păroase).

12. Diagnosticul de laborator al leucemiilor acute (leucemii acute mieloblastice, leucemii acute limfoblastice).

13. Diagnosticul de laborator al mielomului multiplu şi al altor gamapatii monoclonale.

14. Diagnosticul de laborator al lupusului eritematos diseminat.

15. Diagnosticul de laborator al mononucleozei infecţioase.

16. Diagnosticul de laborator în boala Hoddgkin..

17. Determinarea sanguine în sistemul ABO.

18. Determinarea factorului Rh şi a anticorpilor Anti- Rh.

19. Diagnosticul de laborator în sindroame hemoragice.

20. Determinarea timpului de sângerare.

21. Determinarea rezistenţei capilare.

22. Determinarea timpului Howell.

23. Determinarea timpului de cefalină.

24. Determinarea timpului Quick.

25. Determinarea timpului de trombină.

26. Determinarea timpului de reptilază.

27. Determinarea timpului de protrombină serică.

28. Timpul de liză a cheagului euroglobinic.

29. Testul monomerilor de fibrină.

30. Testul activării reziduale din ser.

31. Dozarea fibrinogenului.

32. Determinarea crioglobulinelor.

33. Monitorizarea tratamentului cu heparină şi cu trombostop.

III. PROBA PRACTICĂ DE BIOCHIMIE

1. Examen de urină: a. examenul calitativ al urinii b. examenul cantitativ al urinii c. examenul microscopic al sedimentului urinar

2. Dozarea substanţelor minerale: clor, calciu, fosfor, fier, sodiu, magneziu, potasiu, ion bicarbonic.

3. Dozarea proteinelor sanguine: electroforeza, dozarea aminoacizilor totali, dozarea fibrinogenului.

4. Dozarea ureei, amoniacului, acidului uric, creatininei.

5. Dozarea bilirubinei sanguine.

6. Dozarea glucozei.

7. Dozarea lipidelor totale, colesterolului total, trigliceridelor şi acizilor graşi.

8. Determinarea activităţii enzimelor serice: transaminaze (GOT, GPT), fosfataza alcalină şi acidă, amilaza, lacticdehidrogenaza, creatinfosfokinaza.

9. Examenul biochimic al LCR: dozarea de glucoză, clor, proteine.

BIBLIOGRAFIE

1. Tratat de microbiologie clinica – D. Buiuc, M Negut, Ed. Medicala 1999

2. Microbiologie – Lucia Debeleac, Ed. Medicala Amaltea, 1994

3. Virusologie – C.Cernescu, Ed. All 1999

4. Parazitologie medicala- Simona Radulescu, Ed. All 1992

5. Hematologie – Tratat de medicina interna, Hematologie clinica vol I si II, coordonator D. Colita, Ed. Medicala 1996-1999

6. Hematologie medicala – Delia Mut Popescu, Ed. All 1998

7. Tratat de biochimie medicala vol I si II- Elena Cristea Popa si col., Ed. Medicala 1999

Informații suplimentare se pot obține la telefon: 0231/613240, int. 2078 la adresa de e-mail: spitaldorohoi@gmail.com și pe website: http://www.spitaldorohoi.ro, persoană de contact: ec. Merauti Corina având funcția de Sef Serviciu RUNOS.

 

MANAGER,

Dr. Andries Valerian

 

Urmăriţi ştirile RealitateaDorohoiana.ro si pe Google News

Comentarii


Articole din aceeași categorie
Anunț de interes public pentru cetățenii  municipiului Dorohoi
ANUNȚ DECES
Spitalul Municipal Dorohoi - Depunere solicitare de emitere a acordului de mediu
Spitalul Municipal Dorohoi angajează asistent medical generalist pentru Secția Medicină Internă I
Spitalul Dorohoi angajează asistent medical generalist, grad profesional debutant, pentru Secția Chirurgie Generală
Spitalul Dorohoi angajează medic rezident anul IV, specialitatea Epidemiologie
Spitalul Municipal Dorohoi angajează medic primar neurolog
„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” - SEMNAREA CONTRACTULUI DE ACHIZIȚIE PUBLICĂ DE SERVICII privind „Actualizarea Planului Urbanistic General al Municipiului Dorohoi”
Sondaj
Cele mai citite
Accident rutier în urmă cu puțin timp!
560
DOROHOI - Suflet de român la Colegiul Național ”Grigore Ghica” - FOTO
509
Casă din Pomârla distrusă de un incendiu violent
317
Locotenent-colonelul Petrică Ciobănașu avansat în funcția de comandant al Detașamentului de Pompieri Dorohoi, cu prilejul Zilei Naționale. Alți pompieri din cadrul ISU Botoșani au fost avansați în grad - FOTOGALERIE
294
Manifestări de 1 Decembrie la Dorohoi
276
Femeie din Botașani dată dispărută!
252
ANUNȚ DECES
248
EXIT-POLL SOCIOPOL alegeri parlamentare 2024
242
Efective de jandarmi suplimentate în acest weekend
239
Magia Crăciunului a prins viață la Centrul de Zi pentru Persoane Vârstnice din Dorohoi - FOTO
222
Arhiva Video
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Grupul umoristic „Lunaticii”, remember la zece ani de la ultimul spectacol - VIDEO&FOTO
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Ovidiu Lipan „Ţăndărică”, recital incendiar la Dorohoi, în 2013
COMUNICAT & VIDEO - „Oamenii ALDE Botoşani sunt cei care fac diferenţa”
Vezi toată arhiva video
Anunţuri
Anunț de interes public pentru cetățenii  municipiului Dorohoi
ANUNȚ DECES
Spitalul Municipal Dorohoi - Depunere solicitare de emitere a acordului de mediu
Spitalul Municipal Dorohoi angajează medic primar, specialitatea medicină de laborator
Spitalul Municipal Dorohoi angajează asistent medical generalist pentru Secția Medicină Internă I
Acest site foloseste cookie-uri pentru o mai buna functionare. Conform reglementarilor si indrumarilor privind cele mai bune practivi, orice utilizator din UE trebuie instiintat in aceasta privinta si trebuie sa isi dea acordul privind aceasta instiintare.


Sunt de acord